Inkluzivní vzdělávání nebo inkluze je praxe zařazování všech dětí do běžné školy (do tzv. hlavního vzdělávacího proudu).
Inkluzivní vzdělávání nebo inkluze je praxe zařazování všech dětí do běžné školy (do tzv. hlavního vzdělávacího proudu).
Inkluzivní vzdělávání nebo inkluze je praxe zařazování všech dětí do běžné školy (do tzv. hlavního vzdělávacího proudu).
Inkluzivní vzdělávání nebo inkluze je praxe zařazování všech dětí do běžné školy (do tzv. hlavního vzdělávacího proudu).
Dobrý den, otázka je bohužel velmi obecná. K relevantní odpovědi bych potřeboval znát ještě celou řadu detailů. Pokud je to možné nabízím konzultaci (osobní či telefonickou).
Nicméně v obecné rovině:
Podpůrná opatření 3. stupně běžně, předpokládají diagnózu LMP a tedy indikaci pro vřazení žáka do školy zřízené podle §16 odst. 9. Pokud žák zmíněnou školu navštěvuje, jedná se o přestup ze školy do školy a neliší-li se nijak zásadně ŠVP (akceptace minimálních výstupů), není důvod ani zásadním způsobem upravovat IVP.
Pokud se jedná o přestup mezi školami „hlavního vzdělávacího proudu“, opět záleží na shodnosti ŠVP. Obecně platí, že IVP sestavuje třídní učitel ve spolupráci se ŠPZ.
Můžou však nastat ještě dvě situace a to přestup z běžné školy na speciální, či ze speciální na běžnou. Pak je problém výrazně složitější zejména s ohledem na stav zpracování ŠVP (některé speciálky mají – (nemusí být IVP) a některé ještě ne – (pak má IVP každý žák na 1. stupni))
Výsledky šetření jsou však platné. Ovšem může se lišit, a pravděpodobně směrem ke konkrétní škole i bude, doporučení PO ŠPZ.
Všechny podrobnosti se asi nedají vysvětlit touto cestou a bylo by nejlepší se spojit.
Roman Stružinský – ředitel
Speciální základní škola, Speciální mateřská škola
a Praktická škola Děčín, příspěvková organizace
e-mail: struzinsky@specdcbynov.cz
tel: 412544321; 773032890
www.specdcbynov.cz